1.1. Звароты выкладаюцца на беларускай або рускай мовах.

1.2. Паступілі ў Міністэрства энергетыкі пісьмовыя і электронныя звароты прымаюцца і рэгіструюцца ва ўпраўленні па працы са зваротамі грамадзян і кантролю за дакументазваротам ў дзень іх паступлення, а калі звароты паступілі ў нерабочы дзень (непрацоўны час) – не пазней чым у першы, наступны за ім рабочы дзень.

1.3. Пры паступленні электронных зваротаў ствараюцца іх папяровыя копіі, якія рэгіструюцца ў парадку, устаноўленым для рэгістрацыі пісьмовых зваротаў.

1.4. Вусныя звароты паступаюць у Міністэрства энергетыкі ў ходзе асабістых прыёмаў грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў, іх прадстаўнікоў, прадстаўнікоў юрыдычных асоб, якія праводзяцца Міністрам энергетыкі, яго намеснікамі ў адпаведнасці з графікам прыёму грамадзян па асабістых пытаннях.

1.5. Пасля рэгістрацыі пісьмовыя звароты, у тым ліку папяровыя копіі электронных зваротаў, перадаюцца на разгляд Міністру энергетыкі або яго намеснікам па пытаннях, якія тычацца курыруемых імі напрамкі дзейнасці міністэрства.

Па пісьмовай і (або) электронным звароту прымаецца адно з наступных рашэнняў:

  1. аб разглядзе ў Міністэрстве або кірунку для разгляду ў падначаленыя арганізацыі;
  2. аб накіраванні для разгляду ў дзяржаўны орган, іншую арганізацыю ў адпаведнасці з іх кампетэнцыяй;
  3. аб вяртанні заяўніку ў выпадку адклікання ім звароту арыгіналаў дакументаў, прыкладзеных да звароту, да разгляду яго па сутнасці;
  4. аб пакіданні без разгляду па сутнасці;
  5. аб прыняцці звароту да ведама.

1.6. Разгляд зваротаў у Міністэрстве энергетыкі ажыццяўляецца ў парадку і тэрміны, устаноўленыя Законам Рэспублікі Беларусь ад 18 лiпеня 2011 г. №300-З «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асобаў»,

Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 15 кастрычніка 2007 г. № 498 «Аб дадатковых мерах па працы са зваротамі грамадзян і юрыдычных асобаў» і іншымі актамі заканадаўства.

1.7. Звароты разглядаюцца па сутнасці выключна ў межах кампетэнцыі Міністэрства энергетыкі, вызначанай заканадаўствам, з растлумачэннем дзеючага заканадаўства аб парадку прымянення яго нормаў на практыцы толькі ў сферы дзейнасці міністэрства і захаваннем прынцыпу першачарговага разгляду зваротаў на месцах.

1.8. Звароты, якія паступаюць на адрас электроннай пошты Міністэрства энергетыкі і адпаведныя патрабаванням, устаноўленым пунктамі 1 – 3 артыкула 12 Закона Рэспублікі Беларусь ад 18 лiпеня 2011 г. №300-З «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асобаў» (за выключэннем патрабавання аб наяўнасці асабістага подпісу грамадзяніна, у тым ліку індывідуальнага прадпрымальніка, асабістага подпісу кіраўніка юрыдычнай асобы або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты, заверанай пячаткай юрыдычнай асобы), разглядаюцца ў парадку, устаноўленым для разгляду пісьмовых зваротаў.

1.9. Пісьмовыя звароты разглядаюцца па сутнасці не пазней пятнаццаці дзён з дня іх рэгістрацыі, а звароты, якія патрабуюць дадатковага вывучэння і праверкі, – не пазней аднаго месяца, калі іншы тэрмін не ўстаноўлены заканадаўчымі актамі.

1.10. Звароты разглядаюцца па сутнасці выключна ў межах кампетэнцыі Міністэрства энергетыкі, вызначанай заканадаўствам, з растлумачэннем дзеючага заканадаўства аб парадку прымянення яго нормаў на практыцы толькі ў сферы дзейнасці міністэрства і захаваннем прынцыпу першачарговага разгляду зваротаў на месцах. Пісьмовыя звароты лічацца разгледжанымі па сутнасці, калі вырашаны ўсе выкладзеныя ў іх пытанні, прыняты належныя меры па абароне, забеспячэнні рэалізацыі, аднаўленні правоў, свабод і (або) законных інтарэсаў заяўнікаў і ім накіраваны пісьмовыя адказы. Вусныя звароты лічацца разгледжанымі па сутнасці, калі вырашаны ўсе выкладзеныя ў іх пытанні, прыняты належныя меры па абароне, забеспячэнні рэалізацыі, аднаўленні правоў і (або) законных інтарэсаў заяўнікаў і адказы абвешчаныя ў ходзе асабістага прыёму, на якім выкладзены вусныя звароты.

1.11. Пакіданне зваротаў без разгляду па сутнасці ажыццяўляецца па рашэнні Міністра энергетыкі або яго намеснікаў і толькі ў выпадках, прадугледжаных артыкулам 15 Закона Рэспублікі Беларусь ад 18 лiпеня 2011 г. №300-З «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асобаў».

1.12. Кантроль за разглядам пісьмовых і электронных зваротаў вядзецца кіраваннем па працы са зваротамі грамадзян і кантролю за дакументазваротам з выкарыстаннем аўтаматызаванай (электроннай) сістэмы кантролю.

1.13. На афіцыйным інтэрнэт-сайце Міністэрства энергетыкі ў раздзеле «Пытанне-адказ» размяшчаюцца адказы на найбольш часта ўздымаюцца ў зваротах пытанні.

1.14. Штотыдзень, па суботах, праводзяцца «прамыя тэлефонныя лініі», раз у месяц тэматычныя «прамыя тэлефонныя лініі» у адпаведнасці з графікам прамых тэлефонных ліній з удзелам кіраўнікоў і спецыялістаў Міністэрства энергетыкі і падпарадкаваных арганізацый.

 

Работа са зваротамі грамадзян, юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў у Міністэрстве энергетыкі ажыццяўляецца ў адпаведнасці з:

Законам Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 №300-З «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асобаў”

Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 15 кастрычніка 2007 года №498 «Аб дадатковых мерах па працы са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб»

Дырэктывай Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 27 сьнежня 2006 №2 «Аб мерах па далейшай дэбюракратызацыі дзяржаўнага апарату»

Пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 23 ліпені 2012 года №667 “Аб некаторых пытаннях работы са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб»