Агульная інфармацыя
Работа са зваротамі грамадзян, юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў у Міністэрстве энергетыкі ажыццяўляецца ў адпаведнасці з:
Законам Рэспублікі Беларусь ад 18 лiпеня 2011 г. №300-З «Об обращениях граждан и юридических лиц»

Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 15 кастрычніка 2007 г. №498 «О дополнительных мерах по работе с обращениями граждан и юридических лиц»

Дырэктывай Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 27 снежня 2006 г. №2 «О мерах по дальнейшей дебюрократизации государственного аппарата»

Пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 23 ліпеня 2012 г. №667 «О некоторых вопросах работы с обращениями граждан и юридических лиц»

Электронныя звароты грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў, і юрыдычных асоб накіроўваюцца на адрас электроннай пошты Міністэрства энергетыкі Рэспублікі Беларусь minenergo@minenergo.gov.by або размяшчаюцца ў раздзеле «Электронныя звароты» на афіцыйным інтэрнэт-сайце міністэрства.
Звароты грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў, а таксама юрыдычных асоб, незалежна ад таго, у які дзяржаўны орган або іншую арганізацыю яны паступілі, першапачаткова падлягаюць разгляду па сутнасці ў адпаведнасці з кампетэнцыяй:
у мясцовых выканаўчых і распарадчых органах, падпарадкаваных ім арганізацыях, тэрытарыяльных падраздзяленнях (органах) і арганізацыях, падпарадкаваных або ўваходзяць у склад (сістэму) рэспубліканскіх органаў дзяржаўнага кіравання і дзяржаўных арганізацый, падпарадкаваных Ураду, іншым дзяржаўным органам, іншым арганізацыям, якія ажыццяўляюць сваю дзейнасць і размешчаных у межах той адміністрацыйна-тэрытарыяльнай адзінкі, на тэрыторыі якой узніклі пытанні, выкладзеныя ў зваротах;
у іншых дзяржаўных органах, іншых арганізацыях, калі пытанні, выкладзеныя ў зваротах, адносяцца да выключнай кампетэнцыі гэтых органаў або арганізацый.

У адпаведнасці з патрабаваннямі Закона Рэспублікі Беларусь ад 18 лiпеня 2011 г. № 300-З «Об обращениях граждан и юридических лиц» электронное обращение излагается на белорусском или русском языках.
Электронны зварот грамадзяніна, у тым ліку індывідуальнага прадпрымальніка, павінна ўтрымліваць:
назву і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;
прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання);
выкладанне сутнасці звароту;

адрас электроннай пошты заяўніка.

Электронны зварот юрыдычнай асобы павінна ўтрымліваць:
назву і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;
поўнае найменне юрыдычнай асобы і яго месца знаходжання;
выкладанне сутнасці звароту;
прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты;
адрас электроннай пошты заяўніка.

Палі ўводу, адзначаныя зорачкай (*), абавязковыя для запаўнення
Электронны зварот у выпадку частковага запаўнення абавязковых палёў разгляду не падлягае.
Не дапускаецца ўжыванне ў зваротах нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў.

Да электронных зваротах, якія падаюцца прадстаўнікамі заяўнікаў, павінны прыкладацца электронныя копіі дакументаў, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.

Электроннае зварот можа быць дапоўнена дакументамі і (або) звесткамі (дакументамі аб выніках папярэдняга разгляду зваротаў і іншымі дакументамі і (або) звесткамі, неабходнымі для вырашэння пытанняў, выкладзеных у зваротах).
Дапушчальныя фарматы якія прымацоўваюцца дакументаў і (або) звестак у электронным выглядзе і іх графічных вобразаў на папяровых носьбітах (сканов): Portable Document Format/A (PDF/A), Office Open XML (DOCX), двойной формат с разметкой (DOC), Rich Text Format (RTF), текстовый файл (TXT), Open Document Format (ODT), формат архивации и сжатия данных (ZIP, RAR), Portable Network Graphics (PNG), Tagged Image File Format (TIFF), Joint Photograph Experts Group (JPEG), Joint Photograph Group (JPG).

Дапушчальныя фарматы якія прымацоўваюцца дакументаў і (або) звестак у электронным выглядзе і іх графічных вобразаў на папяровых носьбітах (сканов):

Парадак разгляду электронных зваротаў
1.Поступившие ў Міністэрства энергетыкі электронныя звароты прымаюцца і рэгіструюцца ва ўпраўленні па працы са зваротамі грамадзян і кантролю за дакументазваротам ў дзень іх паступлення, а калі звароты паступілі ў нерабочы дзень (непрацоўны час) – не пазней чым у першы, наступны за ім рабочы дзень .
1.2. Пры паступленні электронных зваротаў ствараюцца іх папяровыя копіі, якія рэгіструюцца ў парадку, устаноўленым для рэгістрацыі пісьмовых зваротаў.
1.3. Пасля рэгістрацыі папяровыя копіі электронных зваротаў перадаюцца на разгляд Міністру энергетыкі або яго намеснікам па пытаннях, якія тычацца якую курыруе імі напрамкі дзейнасці міністэрства.

Па электронным звароце прымаецца адно з наступных рашэнняў:
1. аб разглядзе ў Міністэрстве або кірунку для разгляду ў падначаленыя арганізацыі;
2. аб накіраванні для разгляду ў дзяржаўны орган, іншую арганізацыю ў адпаведнасці з іх кампетэнцыяй;
3. аб вяртанні заяўніку ў выпадку адклікання ім звароту арыгіналаў дакументаў, прыкладзеных да звароту, да разгляду яго па сутнасьці;
4. аб пакіданні без разгляду па сутнасці;
5. аб прыняцці звароту да ведама.

1.4. Разгляд зваротаў у Міністэрстве энергетыкі ажыццяўляецца ў парадку i тэрмiны, устаноўленыя Законам Рэспублікі Беларусь «Об обращениях граждан и юридических лиц», Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 15 кастрычніка 2007 г. № 498 «О дополнительных мерах по работе с обращениями граждан и юридических лиц» и иными актами законодательства.
1.5. Звароты, якія паступаюць на адрас электроннай пошты Міністэрства энергетыкі і адпаведныя патрабаванням, устаноўленым пунктамі 1 – 3 артыкула 12 Закона Рэспублікі Беларусь «Об обращениях граждан и юридических лиц» (за выключэннем патрабавання аб наяўнасці асабістага подпісу грамадзяніна, у тым ліку індывідуальнага прадпрымальніка, асабістага подпісу кіраўніка юрыдычнай асобы або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты, заверанай пячаткай юрыдычнай асобы), разглядаюцца ў парадку, устаноўленым для разгляду пісьмовых зваротаў.)
1.6. Пісьмовыя звароты разглядаюцца па сутнасці не пазней пятнаццаці дзён з дня іх рэгістрацыі, а звароты, якія патрабуюць дадатковага вывучэння і праверкі, – не пазней аднаго месяца, калі іншы тэрмін не ўстаноўлены заканадаўчымі актамі.
1.7. Звароты разглядаюцца па сутнасці выключна ў межах кампетэнцыі Міністэрства энергетыкі, вызначанай заканадаўствам, з тлумачэньнем заканадаўства аб парадку прымянення яго нормаў на практыцы толькі ў сферы дзейнасці міністэрства і захаваннем прынцыпу першачарговага разгляду зваротаў на месцах.
Пісьмовыя звароты лічацца разгледжанымі па сутнасці, калі вырашаны ўсе выкладзеныя ў іх пытанні, прыняты належныя меры па абароне, забеспячэнню рэалізацыі, аднаўленню правоў, свабод і (або) законных інтарэсаў заяўнікаў і ім накіраваны пісьмовыя адказы.
1.8. У выпадку, калі паступаюць электронныя звароты аналагічнага зместу ад розных заяўнікаў носяць масавы характар (больш за дзесяць звароту), адказы на такія звароты па рашэнні кіраўніцтва Міністэрства энергетыкі могуць размяшчацца на афіцыйным інтэрнэт-сайце міністэрства без накіравання адказаў (апавяшчэнняў) заяўнікам.

1.9. Пакіданне зваротаў без разгляду па сутнасці ажыццяўляецца па рашэнні Міністра энергетыкі або яго намеснікаў і толькі ў выпадках, прадугледжаных артыкулам 15 Закона Рэспублікі Беларусь «Об обращениях граждан и юридических лиц».
1.10. Адказ на зварот або рашэнне аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці могуць быць абскарджаны ў Савеце Міністраў Рэспублікі Беларусь у парадку, устаноўленым Законам Рэспублікі Беларусь «Об обращениях граждан и юридических лиц», а пасля гэтага могуць быць абскарджаны ў судовым парадку, устаноўленым гаспадарчым працэсуальным або грамадзянскім працэсуальным заканадаўствам.

1.11. Адказы (паведамлення) на электронныя звароты накіроўваюцца на адрас электроннай пошты заяўнікаў, указаны ў электронных зваротах.

На электронныя звароты даюцца пісьмовыя адказы (накіроўваюцца пісьмовыя паведамленні) у выпадках, калі:
заяўнік у сваім электроннай звароце просіць накіраваць пісьмовы адказ альбо адначасова накіраваць пісьмовы адказ і адказ на адрас яго электроннай пошты;
ў электронным звароце пазначаны адрас электроннай пошты, па якім па тэхнічных прычынах не ўдалося даставіць адказ (апавяшчэнне).

1.12. Кантроль за разглядам электронных зваротаў вядзецца кіраваннем па працы са зваротамі грамадзян і кантролю за дакументазваротам з выкарыстаннем аўтаматызаванай (электроннай) сістэмы кантролю.

Водгук электроннага звароту

Заяўнік можа адклікаць свой зварот да разгляду яго па сутнасці. Водгук электроннага звароту ажыццяўляецца шляхам падачы пісьмовай заявы або напрамкі заявы ў электроннай форме тым жа спосабам, якім было накіравана электронны зварот.
Паважаны наведвальнік!
Звяртаем Вашу ўвагу, што на афіцыйным інтэрнэт-сайце Міністэрства энергетыкі ў раздзеле «Вопрос-ответ» размяшчаюцца адказы на найбольш часта змяшчаюцца ў зваротах пытанні.
З мэтай выкаранення фактаў бюракратызму, а таксама аператыўнага вырашэння пытанняў насельніцтва штотыдзень, па суботах, у адпаведнасці з Графікам прамых тэлефонных ліній праводзяцца «прамыя тэлефонныя лініі» з удзелам кіраўнікоў міністэрства; раз у месяц – тэматычныя «прамыя тэлефонныя лініі» з удзелам кіраўнікоў і спецыялістаў Міністэрства энергетыкі і падпарадкаваных арганізацый.